Kappeli

Hautausmaantie 22, 28450 Vanha-Ulvila

(02)5350600 kirkkoherranvirasto

100

Ulvilan uuden hautausmaan kappeli on valmistunut vuonna 1989. Sen on suunnitellut Arkkitehtitoimisto Matti Salmivalli. Uuden kappelin urut ovat 11-äänikertaiset. Ne on rakentanut Urkurakentamo Veikko Virtanen.

Kappelin valoisaa ilmettä korostaa alttariseinän tekstiili, joka on tekstiilitaiteilija Kaarina Heikinheimon käsialaa. Sen aiheena on Elämän puu.

Lasimaalaukset on suunnitellut taiteilija Pekka Jauhiainen. Niiden aiheet ovat Ulvilan kirkon symboliikkaa.
Ulvilan kirkkoon viittaa myös kappelin vihkimisjuhlassa seinään piirretty vihkiristi.

Eteisessä on omaisten huone, jonka seinällä on taiteilija Aila Hossin tekstiilityö "Solmittu yhteys".

Kellotornissa soi kello, jonka on vuonna 1988 valanut lapualainen Jussi Somppi.

Kappelin varaukset kirkkoherranvirastosta p. 02 5350 600.

Vahtimestari: Juhani Luosujärvi  p. 044 7350 641.

Avoinna hiljentymistä ja tutustumista varten kesällä arkisin klo 8-15, muutoin sopimuksen mukaan.

Kappelia käytetään siunaustoimituksissa, mutta siellä järjestetään myös muita seurakunnallisia tilaisuuksia. Se soveltuu niin hartauksien kuin vaikkapa kastejuhlien ympäristöksi.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Induktiosilmukka Induktiosilmukka