Ohje seurakuntakotien vuokraukseen

• Kaikkien seurakunnan tilojen varaukset hoidetaan kirkkoherranvirastossa.

• Tiloja vuokrataan klo 8-21 väliseksi ajaksi. Vuokra sisältää 7 tuntia seurakuntakodin käyttöä, johon sisältyy loppusiivous. Vuokra-aika alkaa ovien avauksesta. Jos tilaisuus päättyy ennen ajan loppumista, siitä tulee ilmoittaa vahtimestarille. Muussa tapauksessa vahtimestari tulee suorittamaan lopputyöt ja mahdollisesti tilan valmistelemisen seuraavan päivän tilaisuutta varten heti vuokra-ajan päätyttyä.

• Jos em. aika ei riitä tilaisuuden pitämiseksi, on mahdollista varata lisätunteja lisätuntihinnalla. Niistä on kuitenkin sovittava erikseen mahdollisimman hyvissä ajoin (mielellään vähintään viikkoa ennen tilaisuutta).

• Tilaisuuspäivän vahtimestariin tulee ottaa yhteyttä viikkoa ennen tilaisuutta, jolloin sovitaan tarkempi aikataulu ovien avaukselle ja selvitetään mahdollinen lisätuntitarve ym. käytännön asiat (liputus, opastus). Vahtimestarin yhteystiedot saa kirkkoherranvirastosta.

• Edellisenä päivänä tapahtuvasta tilan koristelusta tai keittiön käytöstä peritään maksu lisätuntihinnan mukaan.

• Tilavuokraan kuuluu astioiden ja koneiden käyttö. Pöytäliinoista peritään erikseen käytön mukaan vuokra/liinoitettu pöytä.

• Seurakunnallamme on ympäristödiplomi, minkä johdosta lajittelemme jätteet. Jokaiselle jätejakeelle on omat säiliönsä keittiöissä sekä ulkona, vahtimestari opastaa lajittelussa. Jos ei halua suorittaa lajittelua, roskat tulee viedä mukanaan omaan jätekeräykseen.

• Keittiötilojen (myös lattiat) siivous kuuluu tilojen varaajalle ja muiden tilojen vahtimestarille.

• Mahdollisista vuokraukseen liittyvistä muutoksista tai peruutuksesta, tulee ilmoittaa heti kirkkoherranvirastoon (peruutukset) tai vahtimestarille (muut muutokset).