Tutki uskoa

Murustaako.net

Seurakunnan yhteinen blogi. Haluatko sinä jakaa ajatuksia uskosta ja elämästä Ulvilassa ?

Blogiin pääset mukaan ottamalla yhteyttä Taneli Nurmenniemeen (044)7350 625

Hartauskirjoitus

Odotus

Tänään perjantaiaamuna railakas linnunlaulukonsertti herätti huomaamaan, että kevään odotus on alkanut. Odotan auringontäyteisiä aamuja, joissa lintujen laulu huumaa pään. Vielä on matkaa kevääseen, yöllä oli satanut ohut lumikerros, joka muistuttaa, että vielä ollaan talven puolella.

Tällä hetkellä on monien odotusten aika. Elämme paastonaikaa, odotamme suuren pääsiäisjuhlan tuloa. Juuri sopivasti kerrotaan erilaisen odotuksen ajasta, Marian päivä on tulevana sunnuntaina. Enkeli ilmestyi Marialle ja kertoi tämän suuresta odotuksesta. Maria saisi lapsen ja tuo lapsi ei olisi ihan tavallinen lapsi vaan Jumalan poika. Voin kuvitella miten nuoren Marian ajatukset ja mieli muuttuivat tuona hetkenä, jo pelkästään tieto, että odottaa vauvaa saati, että siinä on vielä erityistä odotettavaa. Uskon että tälläkin hetkellä useampi voi samaistua juuri tuohon vauvan odotukseen ja sen tuomiin uusiin asioihin.

Meidän seurakunnassamme odotetaan erityisesti uuden kirkkoherran valintaa ja mitä se tuo tullessaan. Tietyllä tavalla siinäkin luodaan uutta ja odotus on jännittävää niin hakijoille, meille työntekijöille kuin seurakuntalaisillekin.

Kevään ylioppilaskirjoituksiin valmistautuvat odottavat kirjoitusten alkua ja niiden tuloksia. Perheissä odotetaan koska voi alkaa valmistelemaan juhlia ja kutsumaan vieraita. Samoin monet odottavat valmistumista ammattiin ja uuden elämänvaiheen alkua.

Odotetaanpa kukin mitä tahansa, ei silti unohdeta mitä suurta odotamme yhdessä, kun odotamme ja valmistaudumme pääsiäisen viettoon. Jeesus kuoli meidän puolestamme, että saisimme syntimme anteeksi.

Loppuun Marian päivän rukous:

Rakas taivaallinen Isämme. Kiitos, että sinä valitsit Jeesuksen äidiksi juuri Marian. Hän ei ollut rikas, kuuluisa eikä arvostettu. Kuitenkin sinä annoit hänelle suuren tehtävän. Kiitos, että Maria luotti sinuun ja otti tehtävän vastaan. Anna meillekin tehtäviä, joilla voimme palvella sinua. Aamen

Siunattua odotusta juuri sinulle, olkoon odotuksen aihe mikä tahansa.

Sanna Pihkoluoma
Vastaava lastenohjaaja